We welcome your feedback. To send us a question or correction, email us at

November 2016

From the Editor page: The photo caption misidentified Russian cosmonaut Mikhail Kornienko as Sergey Volkov. Kornienko was returning from 340 days on the International Space Station.

August 2016

The Shipwreck Shark, page 121: The cost of dried lower caudal lobes of whitetip sharks in Hong Kong was stated incorrectly. The correct price is $265 per pound, not $1,300 per pound.

June 2016

Sharks: Lords of the Sea: In the interactive iPad and iPhone versions, the conservation designation next to the angel shark is listed incorrectly as Insufficient Data. It should be listed as Critically Endangered.

Sharks: Lords of the Sea, poster: Information about eyelids for mackerel sharks and ground sharks was incorrect. Mackerel sharks do not have an inner eyelid, while ground sharks do have an inner eyelid.

Peru’s World Apart, page 56: The text says “He pulls out a few leaves of piri-piri and chews them.” In this instance he chewed the roots, not leaves.

Plundering the Past, page 75: The photo caption incorrectly states that the artifacts pictured were for sale in an antiquarian shop in northwest Syria. The artifacts were actually for sale at an antiquarian dealer's home.

May 2016

Explore: Wild Things | Garden Variety: Wild blue flax is incorrectly labeled as Linus lewisii; the correct scientific name is Linum lewisii.

Into the Backcountry, page 103: The photo caption incorrectly states that the men were traveling within Yellowstone National Park, where dogs and fires are not permitted in the backcountry. They were actually outside the park, in Bridger-Teton National Forest.

February 2016

London Down Under: In the iPhone interactive editions, the scales in graphics depicting historical eras are incorrect. The lines for the scales “Ground level below present day” are not proportionate. For reference, people in the illustrations are depicted approximately 5.5 to 6 feet tall.

The Changing Face of Saudi Women: In the iPad interactive editions, the video “Educated and Underemployed” incorrectly states the age bracket at the top of the population pyramid as 45-49. The correct age bracket is 60-64.

January 2016

Into Thin Ice, page 106: Two latitude lines on the map were mislabeled. The lines labeled 50°N and 60°N should be 60°N and 70°N, respectively.

December 2015

The World’s Most Powerful Woman, pages 40-1: On the “Seeing Mary” map, Our Lady of Hope in Pontmain, France, was incorrectly labeled “Supernatural, Approved by local bishop.” It should be labeled “Supernatural, Recognized by Vatican after approval by local bishop.” Our Lady of Good Success in Quito, Ecuador, was incorrectly labeled “Supernatural, Recognized by Vatican after approval by local bishop.” It should be labeled “Supernatural, Approved by local bishop.” Page 59: The description of pilgrims participating in the candlelight procession should say “... from Argentina to Zambia,” not Zaire.

The Science of Delicious, page 81: The statement “Some children’s permanent teeth come in already decayed” is incorrect.

November 2016

Survival Guide 1, You, Tiny House Footprint, page 20: The area of the footprint for the house should be 96 square feet, not 89.

October 2015

Explore: Planet Earth | Name, Name, Go Away, page 22: The World Meteorological Organization, which chooses the names given to hurricanes, has stopped using several names it identified as potentially controversial. In an article titled “Name, Name, Go Away” in our October issue, three of those names were listed without the following essential context:

  • The male name Adolph was dropped to prevent linking a storm with Adolf Hitler.
  • The female name Isis was originally included in reference to the Egyptian goddess but was dropped after the rise of the Islamic State.
  • The male name Israel was dropped to avoid associating a destructive weather event with the state of Israel.

Without context, the list in the article appeared to imply some connection or equivalence among the names. There is neither connection nor equivalence, and any such implication was wholly unintended. National Geographic’s editors regret that this unfortunate wording was not caught before print publication; it has been corrected in digital editions.

Mystery Man, page 38: Matthew Berger’s age was incorrectly given as 14. In 2008 he was nine years old. Page 56: Garrreth Bird’s name was misspelled in a photo credit.

September 2015

Explore: Us | Dogged Pursuit, page 12: Watson the bloodhound helped the Hagerstown city police, not Maryland police, locate a missing student.

Explore: Nat Geo Wild | How a Jellyfish Re-arms, page 16: Salamanders were mistakenly described as invertebrates. They are, of course, vertebrates.

Tracking Ivory, From the Editor and page 37:More than 100,000 African elephants were slaughtered between 2010 and 2012, not 2009 to 2012.

Learn More About Oceans: The title of the television show airing on Nat Geo WILD changed after we went to print. The new title is Russia’s Wild Arctic.

August 2015

Will the Pope Change the Vatican?, page 50: Archbishop Claudio Maria Celli, an old friend of Pope Francis, is Italian, not Argentine.

Life After the Bombs, page 121: Motorized canoes were made from the discarded fuel pods of fighter-bombers, not B-52s.

July 2015

Explore: Wild Things | Nesting Instincts, page 12: Nest number 7 is of a Baltimore oriole, not a Bullock’s oriole.

On a Roll, page 67: The photograph of Gerd Ludwig was taken by Axel Pries, not Douglas Kirkland.

Feeding Frenzy, page 86: The biologists who were starting orca safaris should have been identified as Swedish.

May 2015

It’s Time For a Conversation, page 44: Juan Trancoso’s name was misspelled in the source credits.

April 2015

How Coal Fuels India’s Insurgency, pages 94-5: The paste described in the photo caption as turmeric is actually vermilion paste.

Trajan’s Amazing Column, page 125: Many—not most—of the surviving Dacians had been sold as slaves. Page 129: Archaeologists did not use aerial imaging to identify more than 260 man-made terraces in Sarmizegetusa.

March 2015

Explore: Food | By the Numbers, pages 18-19: A qualifying statement was omitted from the graphic at lower right: Only 7 percent of some 400 antibiotic drugs given to livestock have been reviewed for their superbug risk by the FDA.

January 2015

Visions, pages 28-29: The red plant identified as duckweed is Azolla imbricata, more commonly known as mosquito fern.

December 2014

Blessed. Cursed. Claimed., pages 104-05: The wall visible in the photographs is the holiest place where Jews can pray; some consider Judaism’s holiest site to be the Temple Mount, which was not pictured.

October 2014

Explore: Us | School Slogans, page 16: The correct name of the school mentioned is East Carolina University.

The Next Green Revolution, page 45: The description of the isolation of the Sub1 gene in rice was incomplete. The gene was actually isolated by Kenong Xu, working in the laboratory of Pamela Ronald at the University of California, Davis. Page 47: The photo caption should have referred to Peru’s southern coastal desert, not the Atacama. That place name only applies to the desert in Chile. Page 53: The correct numbers for the Y axis of the global rice yields graph are: 0, 1, and 2. Page 70: The border label “U.S./Mexico” on the map was misplaced. It should have been moved a half inch to the left.